Profesija: tehniķis

Interesē viss par un ap auto

Arhīvs
Novembris, 2019
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
Dizainers: Sport Quattro ir drausmīgi neglīts
Publicēts 25. novembrī, 2010.
Audi quattro jeb tā dēvētais urquattro (tautā saukts arī par urku) bija auto, ar kuru sākās pilnpiedziņas vieglo auto ēra.

Automobilis nekavējoties tika sūtīts rallija trasēs, bija panākumi un drīz vien radās arī nepieciešamība pēc tā modificēšanas atbilstoši leģendārās B grupas noteikumiem. Bet, lai tas būtu iespējams, bija nepieciešama homologācija, un ierobežotā skaitā tika izlaista quattro kupejas īpašā versija ar saīsinātu riteņu bāzi un 306 zirgspēku turbo motoru - Sport quattro.

Autorallija fanu un markas pielūdzēju vidū netrūkst tādu, kas šo auto uzskata par iekārojamāko braucamrīku pasaulē, turpretim tā dizaina autors Pēteris Bērtvisls (Peter Birtwhistle) to nupat nodēvējis par šausmīgi neglītu, atzīmē britu Autocar.

 

Dizainers norāda: tā kā Sport quattro konstrukcijā tika izmantotas detaļas no visparastākajiem Audi 80, iegūt skaistu, quattro saimei dizainiski piederīgu auto bija tikpat kā neiespējami; kaut vai tāpēc, ka Sport quattro ir Audi 80 stāvais priekšējais stikls, kas izmantots, lai rallija mašīnās mazinātu atspīdumus no priekšējā paneļa.

"Lai arī auto paveica to, kas tam bija jādara, tas ir ārkārtīgi neglīts," - tā Bērtvisls, kurš tagad strādā par Mazda Eiropas nodaļas galveno dizaineru.

Var atzīmēt, ka Sport quattro no standarta quattro atšķiras ar saīsinātu riteņu bāzi (par 320 milimetriem), krietni spēcīgāku 2,1 litra 5 cilindru turbo dzinēju (ielas versijā jauda ir 306 zirgspēki) un pavisam nelielu izlaides apjomu - kopumā tika uzbūvēti tikai nedaudz vairāk par 220 Sport quattro eksemplāriem, turklāt katrs no tiem maksāja vairāk nekā 200 000 vācu markas. Šis skaitlis savukārt automobili padarīja par dārgāko sērijveida mašīnu Vācijā astoņdesmito gadu sākumā.

Jāatzīmē, ka arī tagad auto cena turas diezgan augusta - tā var sasniegt pat 140 000 eiro.

Sport quattro jaunā versija

Septembra beigās un oktobra sākumā notikušajā Parīzes auto šovā Audi prezentēja konceptautomobili, kurš idejiski ir leģendārā Sport quattro pēctecis - tas ir uz RS5 tehnoloģiskās bāzes konstruētais Audi quattro Concept. Riteņu bāze šim auto saīsināta par 150 milimetriem, jumta līnija pazemināta par 40, dizains ir vēl agresīvāks un zem motora pārsega mājvietu atradis 2,5 litru turbo motors ar 408 zirgspēkiem, ko, protams, novada quattro pilnpiedziņas sistēmai. 


Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: