Profesija: tehniķis

Interesē viss par un ap auto

Arhīvs
Aprīlis, 2024
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
Geitss sponsorē revolucionāru dīzeļdzinēju
Publicēts 14. jūlijā, 2010.
ASV miljardieris un kompānijas Microsoft dibinātājs Bils Geitss kopā ar Sun Microsystems līdzdibinātāju Vinodu Koslu atvēlējuši 23,5 miljonus dolāru uzņēmumam EcoMotors International, kurš nodarbojas ar jaunas ļoti ekonomisku, bet jaudīgu dzinēju paaudzes izstrādi.

Saņemtie līdzekļi uzņēmumam ļaušot pabeigt par Opoc dēvētā dzinēja testus. Tas, pēc The Detroit Free Press, no tradicionālajiem iekšdedzes dzinējiem atšķiras ar virzuļu un cilindru izkārtojumu un patērē par apmēram 50% mazāk degvielas, turklāt sver arī uz pusi mazāk un aizņem mazāk vietas.

Opoc dzinēja konstrukcijas autors ir kādreizējais Volkswagen AG dzinēju izstrādes vadītājs Peters Hofbauers. Atbilstoši viņa sākotnējai iecerei, Opoc ir divtaktu spēka agregāts, ko ir salīdzinoši viegli ražot, jo tas sastāv no mazāk detaļām nekā tradicionālie dīzeļdzinēji, un to viegli modificēt atkarībā no lietošanas nolūka.

 

Pamata moduli veido divi 100 milimetru diametra cilindri, kas novietoti pretī viens otram, un katrā no tiem ir divi pretēji vērsti virzuļi. Visiem iekšējiem elementiem mijiedarbojoties, tiek iegūts ļoti augsts tā dēvētais jaudas blīvums - 1,1 zirgspēks uz katru motora svara mārciņu (458 grami). Parastajiem cilvēkiem saprotamā valodā tas nozīmē, ka divu cilindru Opoc bokserdīzelis attīsta 325 zirgspēkus pie 3500 apgriezieniem minūtē un 900 Nm pie 2100 apgr./min. Turklāt motors darbojoties bez lielām svārstībām, gluži kā četru cilindru, četru taktu benzīna motors.

Kā norāda Hofbauers, Opoc dzinēja galvenā priekšrocība ir tā, ka vajadzības gadījumā ražošanas procesā var diezgan vienkārši savienot vairākus šādus dzinēja moduļus vienā motorā un iegūt dažādu jaudas pakāpju agregātus. Principā šāda tipa motorus var izmantot visur - personīgajā transportā, kravas automašīnās, pat kuģos un elektrības ģeneratoros.

"EcoMotors ir izstrādājuši tehnoloģiju, kas var palīdzēt samazināt atmosfērā izsviestā oglekļa dioksīda apjomu," norāda Bils Geitss. Kosla savukārt uzskata, ka Opoc motors "radīs apvērsumu industrijā". 


Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: